Retour en reparatieproces

Volg de onderstaande stappen om het juiste proces te volgen en alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Kies voor Retour als je jouw aankoop binnen de 14 dagen wilt retourneren. Kies voor Reparatie als je jouw aankoop binnen of buiten garantie wilt laten repareren.


Veel gestelde vragen

Hoe lang duurt een reparatie?
Natuurlijk wil je je toestel niet te lang missen. We doen ons best om je toestel zo snel als mogelijk weer gerepareerd retour te sturen aan je. De gemiddelde reparatieduur van een MacBook is 2 à 3 weken. De reparatieduur van iPhones en iPads is 1 à 2 weken.
 
Betaal ik zelf de verzendkosten van een retour of reparatie?
Wanneer je een toestel aanmeld voor reparatie zullen wij je voorzien in een verzendlabel. 
Als je je aankoop binnen het zichttermijn van 14 dagen retourneert zijn de kosten voor eigen rekening.
 

Zijn er kosten verbonden aan de reparatie?
Wanneer je toestel binnen garantie defect is, dan zijn er geen kosten aan de reparatie. 
Mocht het toestel val-stoot-of vochtschade hebben, dan zijn de gehele reparatiekosten voor jezelf. Je ontvangt dan na ontvangst van het toestel, maar voorafgaand aan de reparatie, een prijsopgave met daarin de kosten om het toestel te laten repareren. Mocht je akkoord gaan met deze kosten, dan zal de reparatie na betaling worden voortgezet. Mocht je niet akkoord gaan, dan zullen er onderzoekskosten in rekening gebracht voordat we het toestel aan je terugsturen. Voor een iPhone of iPad is dat EUR 50,- voor een MacBook of iMac is dat EUR 70,-.
 

Waarom moet ik eerst Find my iPhone (FMI) verwijderen voordat ik het toestel opstuur?
Bij een iPhone of iPad moet FMI eerst verwijderd zijn voordat je het toestel opstuurt. Wanneer FMI nog actief is, kunnen we je toestel niet ter reparatie aanmelden.
 

Ik heb een Harmony verzekering, waar kan ik het toestel ter reparatie aanbieden?
Heeft je toestel val-stoot- of vochtschade en je hebt het toestel verzekerd bij Harmony? Neem dan eerst contact op met Harmony. Zij zullen je laten weten op welke manier je je toestel ter reparatie kan aanbieden.
Is je toestel defect, maar het heeft geen schade, dan kun je je toestel direct bij ons aanmelden. 

Mocht je vragen hebben over het aanmelden van de reparatie of lukt het niet? Neem dan contact met ons op via contact@yourmacstore.nl of via +31(0)85-4015233